Garantier och Reklamation

Garanti och Reklamationer

Det är viktigt att ni så fort ni fått varan/orna besiktigar den och kontrollerar den/dem.
Basiktiga varan helst direkt när ni hämtar ut/får den levererad. 
Eventuella skador skall dokumenteras av leverantören och anmälas.

Senast skall detta ske 14dagar efter mottagandet, men bör göras så snabbt som möjligt.

Meddela oss genast om en vara är defekt.
Detta är av stor vikt för att garantiärendet skall löpa så smärtfritt som möjligt.

Förbruktningsmaterial/komponenter som av köparen färdigställs innefattas inte i garantin och ersätts därför inte.
Exempel, kontakter, byggsatser, monterings material till antenner och liknande.
Komponenter som kräver lödning, radiorör och liknande.

Returer skall först godkännas av oss och ett RMA-nummer skall tilldelas.
Inga returer som kräver att de skall lösas kommer EJ lösas ut av oss.
Alla returkostnader skall betalas av köparen.

12 månaders garanti gäller på våra produkter, denna garanti täcker ENDAST fabrikations fel samt material fel.
Eventuella fel som uppstår skall genast informeras till oss för att hantera detta och besluta om det är garantiärende eller ej.
Detta gäller under garantitiden, defekter som uppkommer efter garantitiden omfattas inte i vår skyldighet gällande garanti.

Vid garantiärende skall köparen uppvisa kvitto alternativt kopia med faktura med betalkvitto.
Har den köpta produkten serienummer skall det stå på köpedokumentet.

Vi har ingen egen verkstad och utför INGA reperationer.
Garantiärenden skickas till respektive leverantör och kommer hanteras av dem.

Vid godkänt garantiärende står som ovannämnt köparen för fraktkostnader till oss.
Dock står vi för frakten åter till köparen när garantiärendet löst.

Vi reserverar oss för tryckfel rörande artiklar i vårt sortiment samt dess beskrivning.